Uso de aplicaciones estéreo para difundir estudios arqueológicos. Aplicación a Museos Virtuales

Uso de aplicaciones estéreo para difundir estudios arqueológicos. Aplicación a Museos Virtuales

Virtual Archaeology Review



Bibliographic data

Translated title: Uso de aplicaciones estéreo para difundir estudios arqueológicos. Aplicación a Museos Virtuales
Journal Title: Virtual Archaeology Review
First author: María Dolores Robles Ortega
Other Authors: Francisco R. Feito Higueruela;
Juan José Jiménez Delgado;
Rafael J. Segura Sánchez
Palabras clave:
Traslated Keywords:
Language: Spanish
Get full text: https://polipapers.upv.es/index.php/var/article/view/4719
Resource type: Journal Article
Source: Virtual Archaeology Review; Vol 1, No 2 (Year 2010).
DOI: http://dx.doi.org/10.4995/var.2010.4719
Publisher: Universitat Politècnica de València
Usage rights: Reconocimiento - NoComercial - SinObraDerivada (by-nc-nd)
Knowledge areas / Categories: Social Sciences/Humanities --> Archaeology

Statistical data

  • Views
  • Consultations
  • Citation style
  • Share
  • Export record
  • Favourites

Bibliometric data

WOS

Bibliography: AMES, A. L., NADEAU, D. R. A., & MORELAND, J. L. (1996). VRML 2.0 Sourcebook. John Wiley & Sons, Inc.

ARNAUD, C. (2007). Protecting our cultural heritage. Chemical & Engineering news, nº 85, pp. 34–36. http://dx.doi.org/10.1021/cen-v085n050.p034 http://dx.doi.org/10.1021/cen-v085n032.p034

AUKSTAKALNIS, S., BLATNER, D. (1992). Silicon Mirage; The Art and Science of Virtual Reality. Berkeley, CA, USA: Peachpit Press.

BURDEA, G., COIFFET, P. (2003). Virtual Reality Technology. New York, NY, USA: John Wiley & Sons, Inc., second ed. https://doi.org/10.1162/105474603322955950

DEL PINO GONZÁLEZ, L. (1995). Realidad Virtual. Paraninfo.

FEITO, F., JIMÉNEZ, J., OGAYAR, C., ROBLES, M., SEGURA, R., & CASTRO, M. (2006). Proyectos de Investigación (2004-2005), Universidad de Jaén, chap. Nuevas tecnologías para Museos Ibéricos Virtuales y Reales. pp. 83–139.

SHERMAN, W. R. & CRAIGM, A. B. (2002). Understanding Virtual Reality: Interface, Application, and Design. San Francisco, CA, USA: Morgan Kaufmann Publishers Inc.

TARRÉS RUIZ, F. (2000). Sistemas audiovisuales. Edicions UPC.

YOUNGSEOK, K., KESAVADAS, T., & PALEY, S. (2006). The virtual site museum: A multipurpose, authoritative, and functional virtual heritage resource. Presence Teleoperators and Virtual Environments, nº 15, pp. 245–261. https://doi.org/10.1162/pres.15.3.245

ZHENG, J.Y. (2000). Virtual Recovery and Exhibition of Heritage. IEEE Multimedia, n º 7 (2), pp. 31-34. http://dx.doi.org/10.1109/93.848423