A POSE FOTOGRÁFICA EM TRÊS MOMENTOS DE KÔ: O RETRATO FOTOGRÁFICO COMO REPRESENTAÇÃO DO TEMPO NO OLHAR DE HARUO OHARA
A POSE FOTOGRÁFICA EM TRÊS MOMENTOS DE KÔ: O RETRATO FOTOGRÁFICO COMO REPRESENTAÇÃO DO TEMPO NO OLHAR DE HARUO OHARA
Travessias
O objetivo deste artigo promover um debate sobre o retrato em sua condi o de mem ria compartilhada. Tomam-se com refer ncia para o presente estudo, tr s retratos de K Sanada realizados por Haruo Ohara entre os anos de 1940-1973. Nestas imagens evidencia-se a constru o de um olhar sobre o corpo e o tempo que o envolve. Prop e-se debater a arte do retrato como resultante de uma a o de cumplicidade e pesquisa entre modelo e retratista, na perspectiva de se debater a constitui o de uma iconografia afetiva do tempo.
The objective this article is to promoter a debate about the portrait in its condition of shared memory. We taking with reference for the present study, three portraits of K Sanada by Haruo Ohara among the years of 1940-1973. These pictures evidenced the construction to look about the body and the time how gets involved. Proposed to debate the art of the portrait how result of one action of complicity and learning between the model and photographer, in the perspective of to debate the constitution of an affective iconography of the time.
Bibliographic data
Journal Title: | Travessias |
---|---|
Author: | André Camargo Lopes |
Palabras clave: | |
Language: | Portuguese |
Get full text: | http://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/5944 |
Resource type: | Journal Article |
Source: | Travessias; Vol 6, No 2 (Year 2012). |
Publisher: | Universidade Estadual do Oeste do Paraná |
Usage rights: | Reconocimiento - NoComercial - CompartirIgual (by-nc-sa) |
Categories: | Social Sciences/Humanities --> Humanities, Multidisciplinary Social Sciences/Humanities --> Language --AMP-- Linguistics Social Sciences/Humanities --> Literature |
Statistical data
- Views
- Consultations
- Citation style
- Share
- Export record
- Favourites