Vivicación del icono bizantino en la pintura de Marc Chagall
El presente artículo establece una serie de rasgos orientados a comprender la pintura de Chagall en relación con la secular tradición del icono bizantino. A partir de aspectos como la figuración o el uso del color, estableceremos un nexo que parte de la tradición bizantina, se adentra en la obra de los suprematistas, hasta desembocar en la obra del artista de origen bielorruso.
This paper shows a series of characteristics focused on understanding Chagall’s art in relation with the Byzantine artistic tradition of the icon. From features as figurative forms or the use of colour, it will be established a link between the byzantine tradition, the suprematist aesthetics, and Marc Chagall’s work.
Bibliographic data
Translated title: | Vivification of the Byzantine icon in Marc Chagall’s painting |
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Journal Title: | Cuadernos de Rusística Española (CRE) |
Author: | Guillermo Aguirre-Martínez |
Traslated Keywords: | |
Language: | Undetermined |
Get full text: | https://revistaseug.ugr.es/index.php/cre/article/view/4686 |
Resource type: | Journal Article |
Source: | Cuadernos de Rusística Española (CRE); Vol 12, (Year 2016). |
DOI: | http://dx.doi.org/10.30827/cre.v12i0.4686 |
Publisher: | Universidad de Granada |
Usage rights: | Reconocimiento - NoComercial - SinObraDerivada (by-nc-nd) |
Knowledge areas / Categories: | Social Sciences/Humanities --> Language --AMP-- Linguistics |
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